Dodatkowe informacje dla wyborców
DODATKOWE INFORMACJE DLA WYBORCÓW
W SPRAWIE GŁOSOWANIA
DO PARLAMENTU EUROPEKSKIEGO W RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
ZARZĄDZONYCH NA DZIEŃ 9 CZERWCA 2024 R.
Kontakt:
Urząd Stanu Cywilnego w Nadarzynie
ul. Mszczonowska 24, 05-830 Nadarzyn
pok. 226
tel. 22 729 81 85 wew. 130, 134
e-mail: usc@nadarzyn.pl
Wybory do Parlamentu Europejskiego w Rzeczypospolitej Polskiej zostały zarządzone na dzień 9 czerwca 2024 r. Głosowanie odbędzie się w godzinach 7.00 - 21.00.
- Głosowanie poza miejscem stałego zamieszkania
Wyborca, który w dniu wyborów czasowo będzie przebywał:
- poza miejscem zameldowania na pobyt stały,
- poza miejscem, w który na wniosek został ujęty w stałym obwodzie głosowania
oraz wyborca nieujęty w żadnym stałym obwodzie głosowania
może wziąć udział w głosowaniu w miejscu czasowego pobytu, jeżeli do dnia 6 czerwca 2024 r. złoży wniosek o zmianę miejsca głosowania. Wniosek może zostać złożony na piśmie utrwalonym w postaci papierowej z własnoręcznym podpisem do urzędu gminy, który jest właściwy dla miejsca pobytu wyborcy w dniu wyborów lub w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej na stronie internetowej gov.pl.
Wyborca, który zmienił miejsce głosowania, zostanie z urzędu skreślony ze spisu wyborców, w którym uprzednio był ujęty.
Wniosek o zmianę miejsca głosowania jest dostępny tutaj.
2. Głosowanie na podstawie zaświadczenia o prawie do głosowania
Wyborca, który zamierza zmienić miejsce pobytu przed dniem wyborów może otrzymać zaświadczenie o prawie do głosowania. Z zaświadczeniem takim można głosować w dowolnym obwodzie głosowania w kraju, za granicą lub na polskim statku morskim.
Wniosek o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania składa się w dowolnie wybranym urzędzie gminy w terminie do dnia 6 czerwca 2024 r. Wniosek składa się na piśmie utrwalonym w postaci papierowej z własnoręcznym podpisem. Zaświadczenie o prawie do głosowania wyborca odbiera za pokwitowaniem osobiście albo przez upoważnioną pisemnie osobę, w urzędzie gminy, w którym złożono wniosek.
W przypadku upoważnienia osoby do odbioru zaświadczenia wyborca sporządza wniosek o wydanie zaświadczenia i upoważnienie, w którym wskazuje swoje imię (imiona) i nazwisko, numer PESEL, adres zamieszkania, informację, w jakich wyborach wyborca jest uprawiony do głosowania, a także dane osoby upoważnionej do odebrania zaświadczenia.
Wyborca, któremu wydano zaświadczenie o prawie do głosowania, zostanie z urzędu skreślony ze spisu wyborców, w którym uprzednio był ujęty.
Wniosek o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania jest dostępny tutaj.
Upoważnienie do odbioru pełnomocnictwa jest dostępne tutaj.
UWAGA!
Należy zwrócić szczególną uwagę, aby nie utracić zaświadczenia o prawie do głosowania.
W przypadku jego utraty, niezależnie od przyczyny, nie będzie możliwe otrzymanie kolejnego zaświadczenia, a tym samym wzięcia udziału w głosowaniu.
Przygotowała:
Iwona Malinowska
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Iwona Malinowskadata wytworzenia: 2024-05-27
- opublikował: Tomasz Kaczordata publikacji: 2024-05-27 17:07