Zarządzenie Nr 11/2024
Zarządzenie Nr 11/2024
Wójta Gminy Nadarzyn
z dnia 2 stycznia 2024 r.
w sprawie wprowadzenia zmian w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy Nadarzyn
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 40, 572, 1463, 1688) zarządza się, co następuje:
§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy Nadarzyn, stanowiącym załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 31/2019 Wójta Gminy Nadarzyn z dnia 1 kwietnia 2019 r. (z późn. zm.) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 16:
a) ust. 28 otrzymuje brzmienie:
Prowadzenie spraw związanych z zajęciem pasa drogowego dróg gminnych, w tym:
- wydawanie decyzji na umieszczenie urządzenia nie związanego z pasem drogowym w pasie drogi publicznej
- wydawanie decyzji na lokalizację zjazdu z drogi publicznej oraz z dróg wewnętrznych
- wydawanie decyzji na zajęcie pasa drogowego i umieszczenie urządzenia w pasie drogi publicznej.
- opracowywanie postanowień dot. uzgodnienia decyzji o lokalizacji celu publicznego,
- opracowywanie postanowień dot. uzgodnienia decyzji o warunkach zabudowy.
- przygotowywanie zgód/ odmowa na przejazdy samochodów ciężarowych po drogach gminnych
- przygotowywanie – uzgodnienia trasy dla samochodów nienormatywnych
- przygotowywanie zgód lub odmowa na likwidację saczków znajdujących się w pasie drogi.”
b) wykreśla się ust. 30.
2) § 18 otrzymuje brzmienie:
Do zadań Referatu Geodezji i Gospodarki Przestrzennej należy w szczególności:
- Przygotowanie dokumentacji w zakresie: obciążania służebnościami i wydzierżawiania nieruchomości, wynajmowania, użyczania, sprzedaży nieruchomości gminnych, nabywania nieruchomości przez gminę, zamiany nieruchomości, oddawania gruntów w użytkowanie oraz użytkowanie wieczyste, pierwokupu, wywłaszczenia nieruchomości.
- Prowadzenie postępowań oraz przygotowanie decyzji w zakresie podziałów nieruchomości i rozgraniczenia.
- Prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic oraz numeracji porządkowej budynków, wykonywanie uchwał rady gminy dotyczących nadawania nazw ulicom.
- Prowadzenie spraw związanych z opłatami adiacenckimi z zakresu gospodarki nieruchomościami.
- Koordynowanie prac geodezyjno - kartograficznych oraz związanych z procedurą uchwalenia planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium.
- Prowadzenie postępowań z zakresu przekształcenia prawa wieczystego użytkowania w prawo własności.
- Wykorzystanie bazy danych ewidencji gruntów do celów służbowych.
- Naliczanie i aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego oraz wykonywanie innych czynności związanych z użytkowaniem wieczystym gruntów gminy.
- Gospodarka nieruchomościami i stanowiącymi mienie gminne, w tym m. in. tworzenie i ewidencja gminnego zasobu nieruchomości i regulacja stanu prawnego nieruchomości gminnych.
- Prowadzenie spraw związanych z oddawaniem nieruchomości w trwały zarząd jednostkom organizacyjnym oraz o wygaśnięciu trwałego zarządu.
- Prowadzenie spraw związanych z wypłatą odszkodowań za nieruchomości, które przeszły na własność gminy z mocy prawa.
- Przygotowanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy.
- Prowadzenie postępowań oraz przygotowanie decyzji o warunkach zabudowy, o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz dotyczących ustalenia jednorazowej opłaty z tytułu wzrostu lub obniżenia wartości nieruchomości na skutek uchwalenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
- Przygotowanie zaświadczeń z zakresu zagospodarowania przestrzennego.
- Przygotowanie zaświadczeń o obszarze rewitalizacji oraz obszarze Specjalnej Strefy Rewitalizacji w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji.
- Prowadzenie rejestru i ewidencji związanych z zadaniami referatu.
- Opracowywanie materiałów związanych ze zmianą studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz ze zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy.
- Opiniowanie mpzp i studium gmin sąsiednich.
- Współpraca z poszczególnymi komórkami urzędu gminy w zakresie zadań prowadzonych przez referat geodezji i gospodarki przestrzennej, mająca na celu kształtowanie polityki przestrzennej gminy.
- Współpraca z organami administracji publicznej w zakresie realizowanych przez referat zadań.
- Udzielanie merytorycznych odpowiedzi i wyjaśnień zainteresowanym stronom z zakresu planowania przestrzennego i realizowanych w tym zakresie zadań.”
3) w § 19 dodaje się ust. 13 oraz ust. 14 w brzmieniu:
- Prowadzenie spraw z zakresu odnawialnych źródeł energii (w tym m.in. funkcjonowania spółdzielni energetycznych), współpraca z innymi pracownikami urzędu w tym zakresie oraz w zakresie pozyskiwania środków finansowych na cele związane z oze;
- Koordynacja spraw z zakresu opracowania, aktualizacji i wdrażania dokumentów strategicznych gminy w tym m.in. Strategii Gminy Nadarzyn, Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Nadarzyn;”
4) w § 22 ust.12 otrzymuje brzmienie:
- "Współpraca z jednostkami organizacyjnymi gminy, referatami i samodzielnymi stanowiskami urzędu gminy, a także Starostwem Powiatowym w Pruszkowie w zakresie koordynacji funkcjonowania w gminie filii Wydziału Obsługi Mieszkańców Starostwa Powiatowego w Pruszkowie oraz z Samodzielnym Publicznym Gminnym Zakładem Opieki Zdrowotnej w Nadarzynie w zakresie wykonywania programów profilaktycznych ochrony zdrowia mieszkańców Gminy Nadarzyn.”
5) w § 25 ust. 6 otrzymuje brzmienie:
- "Prowadzenie spraw związanych z wyborami i spisami.”
6) w § 30b litery a)-j) zamienia się na ust. 1-10
§ 2. Pozostałe zapisy Regulaminu pozostają bez zmian.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt Gminy Nadarzyn
(-) Dariusz Zwoliński
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Edyta Gawrońskadata wytworzenia: 2024-02-06
- opublikował: Tomasz Kaczordata publikacji: 2024-02-06 12:38
- zmodyfikował: Tomasz Kaczorostatnia modyfikacja: 2024-02-06 12:39