Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych
Prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców i wymaga wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych. Wnioski o wpis żłobka lub klubu dziecięcego składa się wyłącznie drogą elektroniczną - za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl).
Założenie konta na PIU Emp@tia wymaga posiadania podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego (informacje jak założyć profil zaufany dostępne są pod adresem: https://obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany).
Do wniosku należy załączyć wymagane dokumenty:
- pozytywną decyzję Państwowej Straży Pożarnej,
- pozytywną decyzję Państwowego Inspektora Sanitarnego dotyczącą lokalu,
- w przypadku osoby fizycznej zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
- oświadczenie potwierdzające dokonanie opłaty za wpis do rejestru,
- oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu.
Wpis do rejestru podlega opłacie w wysokości 1000 zł.
Podstawa prawna: Uchwała Nr X.205.2025 Rady Gminy Nadarzyn z dnia 27 lutego 2025 r. w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
Postępowanie w sprawie rejestracji żłobka lub klubu dziecięcego kończy się wpisaniem placówki do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
Potwierdzenie wpisu otrzymuje się za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia.