Zarządzenie Nr 56/2018
Zarządzenie Nr 56/2018
Wójta Gminy Nadarzyn
z dnia 15 maja 2018 r.
w sprawie zasad umarzania, odraczania lub rozkładania na raty zaległości podatkowych z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz podatku rolnego i leśnego.
Na podstawie art. 13 § 1 pkt. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018, poz. 800 ze zm.) w związku z art. 22 § 2 i 67a § 1 - 2 tejże ustawy, art. 37 ust. 1, pkt. 2 lit. f ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017, poz. 2077 ze zm.) w związku z § 15 ust. 1 pkt. 3 - 5 i ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 sierpnia 2005 r. w sprawie właściwości organów podatkowych (Dz. U. z 2017, poz.122 ze zm.) zarządza się co następuje:
§ 1
Umarzanie, odraczanie lub rozkładanie na raty zaległości podatkowych dotyczy:
1. podatników korzystających z zasiłków GOPS,
2. podatników dotkniętych zdarzeniami losowymi (pożar, kradzież lub inne zdarzenie uznane za wyjątkowe),
3. podatników pozostających w bardzo trudnej sytuacji materialnej i rodzinnej,
których zaległości nie zostały przekazane do egzekucji komornika sądowego.
§ 2
Z wnioskiem o odroczenie terminu płatności podatku, umorzenie lub rozłożenie na raty zaległości podatkowych występuje do Wójta Gminy zainteresowany podatnik, składając podanie na piśmie wraz z załączanymi dokumentami:
1. potwierdzającymi trudną sytuacje wymienioną w § 1 pkt. 1 - 3 niniejszego zarządzenia,
2. aktualne zaświadczenie o dochodach i zeznanie roczne PIT z ostatniego roku,
3. oświadczenie o sytuacji majątkowej i rodzinnej, którego wzór stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia,
a w przypadku podatników prowadzących działalność gospodarczą i rolników, dodatkowo należy złożyć dokumenty wynikające z przepisów o postępowaniu w pomocy publicznej.
§ 3
1. Do dokonania analizy przedstawionych przez podatników wniosków, Wójt powołuje zespół w składzie:
a) Magdalena Sieczka - Skarbnik Gminy,
b) Iwona Myśliwy - Kierownik Referatu Realizacji Podatków i Opłat,
c) Agnieszka Trzeciecka - inspektor ds. księgowych,
d) Monika Łykowska - inspektor ds. księgowych,
e) Barbara Lisek - specjalista pracy socjalnej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
2. Rozpatrywanie wniosków odbywać się będzie na spotkaniu zorganizowanym raz w miesiącu lub w miarę potrzeby częściej.
3. Zespół po rozpatrzeniu wniosku przedstawia opinię wraz z uzasadnieniem w formie pisemnej pozwalającą Wójtowi podjąć celową i rzetelną decyzję w zakresie umarzania, odroczenia lub rozkładania na raty zaległości podatkowych.
§ 4
1. W razie uzasadnionych wątpliwości zespołu, o którym mowa w § 4, za zgodą podatnika zleca się kierownikowi GOPS do przeprowadzenia wywiadu środowiskowego.
§ 5
Wykonanie Zarządzenia powierza się Kierownikowi Referatu Realizacji Podatków i Opłat.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Z up. Wójta Gminy
Zastępca Wójta
(-) Janusz Rajkowski
drukuj (Zarządzenie Nr 56/2018)
Metryka
- Autor lub odpowiedzialny za treśćIwona Myśliwy
- Data wytworzenia2018-05-15
- OpublikowałMichał Wilczak
- Data publikacji2018-05-17 11:01
Pliki do pobrania:
Metryka
- Autor lub odpowiedzialny za treśćIwona Myśliwy
- Data wytworzenia2018-05-15
- OpublikowałMichał Wilczak
- Data publikacji2018-05-17 11:01