Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Gminy Nadarzyn

Wyszukiwarka

Odnośniki

  • Główny Biuletyn Informacji Publicznej

    www.bip.gov.pl
  • www.nadarzyn.pl
  • Fotokod z linkiem do tej strony

    Fotokod

Kalendarium

«marzec 2024»
PnWtŚrCzwPtSobNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.nadarzyn.pl

Treść strony

Zarządzenie Nr 37/2018

Zarządzenie Nr 37/2018
Wójta Gminy Nadarzyn
 z dnia 3 kwietnia 2018 r.

w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Nadarzyn

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2017r., poz. 1875 ze zm.)  zarządza się, co następuje:

W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy Nadarzyn, stanowiącym załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 1/2017 Wójta Gminy Nadarzyn z dnia 3 stycznia 2017 r. wprowadza się następujące zmiany:

§ 1

§ 6 otrzymuje brzmienie:

1. W skład urzędu wchodzą następujące referaty oraz samodzielne stanowiska:
1) Zastępca Wójta Gminy (ZW)
2) Sekretarz Gminy (S)
3) Referat Realizacji Budżetu (RRB), w skład którego wchodzą:
a) kierownik referatu – Skarbnik Gminy, który jest głównym księgowym budżetu
b) stanowiska ds. księgowych,
c) stanowisko ds. księgowych – płace,
d) stanowiska ds. księgowych – obsługa kasowa,
e) stanowiska pomocnicze – maszynistka,
4) Referat Realizacji Podatków i Opłat (RRPiO), w skład którego wchodzą:
a) kierownik referatu,
b) stanowiska ds. księgowych –  wymiar podatku,
c) stanowisko ds. księgowych –  księgowość podatkowa,
d) stanowisko ds. księgowych –  egzekucja.
e) stanowiska ds. księgowych.
f) robotnik gospodarczy – inkasent.
5) Referat Inwestycji (I), w skład którego wchodzą:
a) kierownik referatu,
b) stanowiska ds. inwestycji,
6) Referat Zamówień Publicznych i Funduszy Zewnętrznych (ZPiFZ), w skład którego wchodzą:
a) kierownik referatu,
b) stanowiska ds. zamówień publicznych,
c) stanowiska ds. funduszy zewnętrznych,
7) Referat Geodezji i Gospodarki Przestrzennej (GG), w skład którego wchodzą:
a) kierownik referatu,
b) stanowiska ds. gospodarki nieruchomościami,
c) stanowisko ds. ewidencji gruntów i numeracji porządkowej,
d) stanowiska ds. gospodarki przestrzennej.
8) Referat Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Gospodarki (ROŚ), w skład którego wchodzą:
a) kierownik referatu,
b) stanowiska ds. ochrony środowiska,
c) stanowiska ds. gospodarczych,
d) robotnicy gospodarczy,
e) stanowisko pomocnicze – maszynistka
f) kierowcy autobusu,
9) Referat Działalności Gospodarczej (EW), w skład którego wchodzą:
a) kierownik referatu,
b) stanowiska ds. ewidencji działalności gospodarczej.
10) Referat Promocji i Rozwoju Gminy (PG), w skład którego wchodzą:
a) kierownik referatu,
b) stanowiska ds. promocji i rozwoju gminy,
11) Referat Organizacyjny (RO), w skład którego wchodzą:
a) kierownik referatu
b) stanowiska ds. organizacyjnych
c) portier,
12) Urząd Stanu Cywilnego (USC), który prowadzi sprawy obywatelskie (SO), w skład którego wchodzą:
a) kierownik USC,
b) zastępca kierownika USC,
c) stanowisko ds. ewidencji ludności,
d) stanowisko ds. dowodów osobistych.
13) Samodzielne stanowisko ds. kadrowych (urzędu i jednostek organizacyjnych z prowadzeniem spraw zatrudnienia i bezrobocia - KD).
14) Samodzielne stanowiska ds. obsługi Biura Rady Gminy (RG) i Archiwum (A).
15) Samodzielne stanowiska ds. kancelaryjno – sekretarskich.
16) Samodzielne stanowisko ds. ochrony informacji niejawnych, bezpieczeństwa informacji oraz obronnych i wojskowych (SWO).
17) Samodzielne stanowisko ds. audytu (AUD).
18) Samodzielne stanowiska ds. administrowania siecią (AS)
19) Samodzielne stanowisko ds. kontroli wewnętrznej
2. Schemat organizacyjny urzędu oraz podległości komórek organizacyjnych urzędu gminy oraz gminnych jednostek organizacyjnych określa załącznik nr 2 do Zarządzenia Nr 1/2017 Wójta Gminy Nadarzyn z dnia 3 stycznia 2017 r.

§ 2

§ 8 otrzymuje brzmienie:

1. Zastępca wójta zastępuje wójta w razie jego nieobecności.
2. Zastępca wójta sprawuje bezpośredni nadzór nad realizacją zadań w zakresie:
1) inwestycji,
2) promocji i rozwoju gminy,
3) spraw z zakresu gospodarki komunalnej,
4) spraw z zakresu działalności gospodarczej,
5) spraw społecznych i organizacyjnych,
6) spraw z zakresu zamówień publicznych i funduszy zewnętrznych,
7) administrowania siecią
3. Zastępca wójta współpracuje ze Starostą Powiatu Pruszkowskiego w zakresie komunikacji.
4. Zastępca wójta nadzoruje wykonanie aktów prawnych organów gminy w sprawach zadań podlegających jego bezpośredniemu nadzorowi.
5. Zastępca Wójta w miarę potrzeb uczestniczy w obradach Rady Gminy Nadarzyn i w posiedzeniach komisji problemowych
6. W przypadku braku zatrudnienia sekretarza, zastępca wójta przejmuje zakres jego kompetencji.

§ 3

§ 16 otrzymuje brzmienie:

Do zadań Referatu Inwestycji należy w szczególności:
1. Opracowywanie planów wydatków inwestycyjnych, remontowych i utrzymaniowych   w ramach zadań prowadzonych przez referat.
2. Planowanie, zmiany i rozliczanie środków finansowych poszczególnych zadań inwestycyjnych, remontowych i usług.
3. Koordynacja, bieżący nadzór nad prowadzonymi przez gminę inwestycjami w zakresie m in. obiektów kubaturowych, liniowych, drogowych oraz remontów, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego.
4. Koordynacja i współpraca z inspektorami nadzoru działającymi na zlecenie urzędu.
5. Kontrola, udział w odbiorze wykonywanych prac budowlanych, remontach oraz egzekwowanie i nadzorowanie usuwania ewentualnych usterek w okresie gwarancji jakości i rękojmi za wady.
6. Współpraca z innymi organami administracyjnymi w zakresie uzyskiwania pozwoleń na realizację inwestycji jak i w zakresie uzyskiwania pozwoleń na użytkowanie zrealizowanych obiektów.
7. Weryfikacja dokumentacji technicznej, kosztorysów inwestorskich dla poszczególnych zadań inwestycyjnych.
8. Sporządzanie kosztorysów inwestorskich, przedmiarów robót w zakresie bieżących remontów, napraw.
9. Opracowywanie wspólnie z Gminnym Zespołem Oświatowym planów remontów i inwestycji oraz nadzór nad ich wykonaniem w zakresie placówek oświatowych.
10. Prowadzenie księgi obiektu budowlanego urzędu gminy, w tym przeglądów budowlanych rocznych jak i przeglądów 5-letnich.
11. Współpraca z innymi referatami w zakresie pozyskiwania, składania wniosków i rozliczenia środków zewnętrznych oraz pozyskiwania pożyczek preferencyjnych.
12. Współpraca w zakresie bieżącej realizacji projektów współfinansowanych z funduszy zewnętrznych w zakresie inwestycji gminnych.
13. Opracowywanie sprawozdawczości  dotyczącej bieżącej pracy Referatu.
14. Przygotowywanie materiałów do Biuletynu Informacji Publicznej oraz współpraca z Referatem Promocji w zakresie realizowanych inwestycji gminnych.
15. Przygotowanie projektów porozumień w ramach zadań prowadzonych przez referat oraz nadzór nad ich realizacją.
16. Przygotowywanie opisu przedmiotu zamówienia oraz pełnej dokumentacji technicznej dla postępowań przetargowych na roboty budowlane, dostawy i usługi zgodnie z Prawem Zamówień Publicznych.
17. Udział w pracach komisji przetargowej.
18. Przeprowadzanie postępowań wyłączonych z ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz prowadzenie rejestru udzielonych postepowań.
19. Bieżący nadzór nad prawidłowym utrzymaniem właściwego stanu technicznego nawierzchni dróg, ulic, chodników oraz drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą.
20. Opracowywanie projektów planów finansowania remontów, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich.
21. Bieżący nadzór nad Przedsiębiorstwem Komunalnym Nadarzyn Sp. z o.o. w zakresie zimowego utrzymania dróg gminnych.
22. Współpraca z Przedsiębiorstwem Komunalnym Nadarzyn Sp. z o.o. w zakresie interwencyjnego utrzymania dróg gminnych i innych robót utrzymaniowych i zabezpieczających
oraz nadzór nad ich wykonywaniem,
23. Współpraca z Przedsiębiorstwem Komunalnym Nadarzyn Sp. z o.o. oraz bieżący nadzór  w zakresie budowy sieci wodociągowej i kanalizacyjnej.
24. Nadzór ze strony Gminy w zakresie bieżących remontów budynków komunalnych będących w zasobach gminy.
25. Prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych oraz kontrola ich stanu.
26. Współpraca z organami zewnętrznymi w opracowywaniu projektów planów rozwoju sieci drogowej.
27. Wnioskowanie w sprawach organizacji ruchu na drogach gminnych, w tym wnioskowanie o wykonanie projektów stałej i czasowej organizacji ruchu.
28. Prowadzenie spraw związanych z zajęciem pasa drogowego dróg gminnych, w tym:
a) wydawanie decyzji  na umieszczenie urządzenia nie związanego z pasem drogowym w pasie drogi publicznej
b) wydawanie decyzji na lokalizację zjazdu z drogi publicznej
c) wydawanie decyzji na zajęcie pasa drogowego i umieszczenie urządzenia  w pasie  drogi publicznej.
d) wydawanie opinii komunikacyjnych – dot. dróg wewnętrznych
e) opracowywanie postanowień dot. uzgodnienia decyzji o lokalizacji celu publicznego,
f) opracowywanie postanowień dot. uzgodnienia decyzji o warunkach zabudowy.
g) przygotowywanie zgód/ odmowa na przejazdy samochodów ciężarowych po drogach gminnych
h) przygotowywanie – uzgodnienia trasy dla samochodów nienormatywnych
i) przygotowywanie zgód lub  odmowa na likwidację saczków znajdujących się w pasie drogi.
29. Przygotowywanie dokumentów dotyczących nadania kategorii drogi oraz zdjęcia kategorii drogi.
30. Przygotowywanie niezbędnych dokumentów do wydania zgody na lokalizacje urządzenia w drodze nie będącej drogą publiczną (droga wewnętrzna).
31. Opracowywanie pozostałej korespondencji związanej z przepisami Prawo o ruchu drogowym oraz przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury  – w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem tj.: projektu organizacji ruchu, zabezpieczenia robót, zmiany organizacji ruchu.
32. Odbiór pasa drogowego gminnego po zrealizowanych pracach w oparciu o  decyzje  zajęcie pasa drogowego gminnego.
33. Udział  w naradach koordynacyjnych z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej w ramach systemu informatycznego IGeoMap/ePODGiK i opiniowanie przy udziale inspektora nadzoru robót drogowych decyzji lokalizacyjnych w zakresie umieszczania urządzeń nie związanych z pasem drogowym.
34. Korespondencja z mieszkańcami  w zakresie  - bieżących spraw drogowych,  inwestycyjnych oraz  innych wpływających do referatu.

§ 4

§ 17 otrzymuje brzmienie:

Do zadań Referatu Zamówień Publicznych i Funduszy Zewnętrznych należy w szczególności:
1. Opracowywanie regulaminów, zasad w zakresie stosowania Prawa Zamówień Publicznych w Urzędzie,
2. Sporządzanie planu zamówień publicznych, zgodnie z Prawem Zamówień Publicznych.
3. Zarządzanie procesem przygotowywania i przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych,
4. Gromadzenie informacji o przygotowywanych i przeprowadzanych postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych,
5. Opracowywanie dokumentacji i materiałów do postępowania w ramach Prawa Zamówień Publicznych zgodnie z regulaminem, zasadami udzielania zamówień publicznych przez Urząd,
6. Sprawdzenie poprawności merytorycznej strony internetowej Urzędu poświęconej zamówieniom publicznym,
7. Współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych oraz Urzędem Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich,
8. Sporządzanie wymaganej sprawozdawczości w zakresie realizacji Prawa zamówień publicznych,
9. Uczestnictwo w postępowaniach odwoławczych przed arbitrażem.
10. Udzielanie informacji i wyjaśnień dotyczących praktycznego stosowania przepisów ustawy prawo zamówień publicznych i w tym zakresie udział z głosem doradczym w pracach komisji.
11. Udział w pracach komisji przetargowej.
12. Udzielanie pomocy referatom Urzędu przy sporządzaniu dokumentacji postępowania o zamówienie publiczne.
13. Bieżące monitorowanie i informowanie wójta oraz wszystkich komórek organizacyjnych urzędu oraz jednostek podległych gminy Nadarzyn o możliwościach uzyskania dofinansowania na różne działania i przedsięwzięcia.
14. Prowadzenie rejestrów: złożonych projektów i projektów z przyznanym dofinansowaniem oraz rejestru zamówień publicznych do 30 tys. Euro dla projektów z przyznanym dofinansowaniem zewnętrznym.
15. Przygotowanie aplikacji dla wybranych przez urząd projektów, we współpracy ze wszystkimi komórkami organizacyjnymi urzędu oraz jednostkami podległymi gminy Nadarzyn oraz koordynacja działań związanych z przygotowaniem załączników i dokumentów technicznych niezbędnych do złożenia aplikacji dla wybranych przez gminę projektów.
16. Przygotowanie niezbędnych dokumentów do prawidłowej absorpcji środków zewnętrznych, na projekty, którym przyznano dofinansowanie, we współpracy ze wszystkimi komórkami organizacyjnymi urzędu oraz jednostkami podległymi gminy Nadarzyn oraz koordynacja działań związanych z przygotowaniem załączników i dokumentów technicznych niezbędnych do prawidłowej absorpcji środków zewnętrznych.
17. Nadzór nad realizacją projektów gminy, które otrzymały dofinansowanie ze środków zewnętrznych.
18. Koordynacja działań w zakresie postępowań przetargowych zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych, rozliczenia przyznanych środków oraz promocji projektu, dla projektów, na które zostało przyznane dofinansowanie zewnętrzne, we współpracy z komórkami organizacyjnymi urzędu.
19. Prowadzenie i nadzór nad stosowaniem procedur wewnętrznych ustawy Prawo zamówień publicznych w zakresie postępowań do 30 tys. Euro dla projektów z przyznanym dofinansowaniem zewnętrznym.
20. Współpraca z jednostkami wdrażającymi programy unijne, z ministerstwami, instytucjami samorządowymi, stowarzyszeniami, funduszami, fundacjami oraz innymi instytucjami odpowiedzialnymi za programy unijne, ministerialne, samorządowe i inne źródła środków zewnętrznych.
21. Przygotowywanie informacji w zakresie udziału Polski w programach wspólnotowych UE, programach europejskich i międzynarodowych w odniesieniu do potrzeb gminy.

§ 5

§ 18 otrzymuje brzmienie:

Do zadań Referatu Geodezji i Gospodarki Przestrzennej należy w szczególności:
1. Przygotowanie opinii i dokumentacji w zakresie: rozgraniczeń nieruchomości, wydzierżawiania nieruchomości, sprzedaży nieruchomości gminnych, nabywania nieruchomości,  najmu lub użyczenia, oddawania gruntów w użytkowanie wieczyste osobom fizycznym i prawnym, pierwokupu, wywłaszczenia nieruchomości.
2. Przygotowanie postanowień i decyzji w sprawie podziałów nieruchomości.
3. Prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic oraz numeracji policyjnej budynków, wykonywanie uchwał rady gminy dotyczących nadawania nazw ulicom.
4. Prowadzenie spraw związanych z opłatami adiacenckimi z zakresu gospodarki nieruchomościami.
5. Tworzenie gminnego zasobu nieruchomości.
6. Wnioskowanie potrzeb w zakresie robót geodezyjno – kartograficznych.
7. Opracowanie decyzji w sprawie przekształcenia prawa wieczystego użytkowania przysługującego osobom fizycznym w prawo własności.
8. Wykorzystanie bazy danych ewidencji gruntów do celów służbowych.
9. Wnioskowanie o rozwiązanie umowy o oddaniu gruntów w wieczyste użytkowanie.
10. Gospodarka nieruchomościami nierolniczymi stanowiącymi mienie komunalne, w tym tworzenie zasobu gruntów pod zabudowę, wnioskowanie do wójta o ustalenie cen za grunty, budynki, lokale i urządzenia komunalne.
11. Przygotowanie dokumentacji w sprawie przejmowania gruntów będących własności Skarbu Państwa.
12. Przygotowanie decyzji o przekazaniu nieruchomości gminnych jednostkom organizacyjnym w trwały zarząd oraz zezwoleń na zawarcie umów o przekazaniu nieruchomości między tymi jednostkami.
13. Przygotowanie decyzji o wygaśnięciu trwałego zarządu.
14. Naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gminnych.
15. Przygotowanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy.
16. Przygotowanie decyzji o warunkach zabudowy, o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz dotyczących ustalenia jednorazowej opłaty z tytułu wzrostu  lub obniżenia wartości nieruchomości na skutek uchwalenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania  przestrzennego.
17. Sporządzanie opinii urbanistycznych dotyczących podziałów geodezyjnych.
18. Przygotowanie zaświadczeń potwierdzających zgodność decyzji podziałowych z obowiązującym planem zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu.
19. Przygotowanie zaświadczeń dotyczących aktualnego stanu prawnego obowiązujących planów zagospodarowania przestrzennego.
20. Przygotowanie zaświadczeń o zgodności zamierzonej zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami  mpzp.
21. Przygotowanie zaświadczeń o  obszarze  rewitalizacji oraz obszarze Specjalnej Strefy Rewitalizacji  w rozumieniu przepisów  ustawy z dnia 9 października 2015r. – o rewitalizacji.
22.  Prowadzenie rejestru  uchwalonych  planów miejscowych.
23. Prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i  decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
24. Opracowywanie materiałów związanych ze zmianą  studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz ze zmianą  miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy.
25. Koordynacja prac związanych z procedurą  uchwalenia planu zagospodarowania przestrzennego, a także z procedurą uchwalenia  studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy mających na celu określenie polityki przestrzennej gminy, w tym lokalnych zasad zagospodarowania.
26. Opiniowanie  mpzp  i  studium gmin sąsiednich w zakresie rozmieszczenia inwestycji celu publicznego o znaczeniu lokalnym.
27. Współpraca z poszczególnymi komórkami urzędu gminy w zakresie zadań prowadzonych przez referat urbanistyki i architektury, mająca na celu kształtowanie polityki przestrzennej gminy.
28.  Współpraca z  organami administracji publicznej w zakresie realizowanych przez referat zadań.
29. Udzielanie merytorycznych odpowiedzi i wyjaśnień zainteresowanym stronom z zakresu planowania przestrzennego i realizowanych w tym zakresie zadań.

§ 6

Skreśla się § 23 i dotychczasowe paragrafy od nr 24 do 48 otrzymują numerację od nr 23 do nr 47

§ 7

Załącznik nr 2 do Zarządzenia Nr 1/2017 Wójta Gminy Nadarzyn z dnia 3 stycznia 2017 r. przyjmuje brzmienie zgodne z załącznikiem do niniejszego zarządzenia.

§ 8

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Wójt Gminy
(-) Dariusz Zwoliński

drukuj (Zarządzenie Nr 37/2018)

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Edyta Gawrońska
    data wytworzenia: 2018-04-03
  • opublikował: Andrzej Zalesiński
    data publikacji: 2018-04-05 10:55
  • zmodyfikował: Andrzej Zalesiński
    ostatnia modyfikacja: 2018-04-05 11:05

Pliki do pobrania:

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Edyta Gawrońska
    data wytworzenia: 2018-04-03
  • opublikował: Andrzej Zalesiński
    data publikacji: 2018-04-05 10:58

« wstecz

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 181590
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2019-08-28 12:52