BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ<br>Urząd Gminy Nadarzyn

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Urząd Gminy Nadarzyn

  • Informacje podstawowe »
  • Referaty »

• Urząd Stanu Cywilnego

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:

1. Prowadzenie spraw związanych z rejestracją urodzeń, małżeństw i zgonów, a także spraw dotyczących innych zdarzeń, które mają wpływ na stan cywilny osób zgodnie z ustawą Prawo o aktach stanu cywilnego oraz ustawą Kodeks rodzinny i opiekuńczy.

2. Wydawanie decyzji administracyjnych wynikających z ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego oraz ustawy o zmianie imienia i nazwiska.

3. Przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński z zachowaniem zasad i form przewidzianych w ustawie Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz w ustawie Prawo o aktach stanu cywilnego.

4. Przekazanie ksiąg stanu cywilnego do archiwum państwowego.

5. Prowadzenie innych spraw związanych z aktami stanu cywilnego.

6. Prowadzenie ewidencji ludności zgodnie z ustawą o ewidencji ludności.

7. Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowań lub wymeldowań, wydawanie zaświadczeń dotyczących spraw obywatelskich.

8. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem dowodów osobistych zgodnie z ustawą o dowodach osobistych.

9. Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach odmowy wydania dowodu osobistego, wydawanie zaświadczeń dotyczących wydanych dowodów osobistych.

10. Udostępnianie danych osobowych ze zbiorów meldunkowych oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych.

11. Prowadzenie rejestru wyborców oraz jego aktualizacja zgodnie z ustawą Kodeks wyborczy.

Metryka

  • Autor lub odpowiedzialny za treśćMichał Wilczak
  • Data wytworzenia2013-02-14
  • OpublikowałTomasz Kaczor
  • Data publikacji2025-01-31 14:18
  • Ostatnio zmodyfikowałTomasz Kaczor
  • Ostatnia modyfikacja2025-01-31 14:47
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-06-08 20:34:55
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net