BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ<br>Urząd Gminy Nadarzyn

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Urząd Gminy Nadarzyn

  • Informacje podstawowe »
  • Referaty »

• Referat Działalności Gospodarczej

Do zadań Referatu Działalności Gospodarczej należy w szczególności:
1. Prowadzenie spraw dotyczących działalności gospodarczej, wynikających z ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, w tym:

  1. przyjmowanie wniosków o wpis, zmianę, zawieszenie, wznowienie lub wykreślenie wpisu z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG),
  2. przekształcanie papierowych wniosków w formę elektroniczną i przesyłanie ich do CEIDG,
  3. wzywanie wnioskodawców do uzupełnienia lub skorygowania wniosku w sytuacji, gdy system CEIDG wykaże nieprawidłowości,
  4. udostępnianie na wniosek danych przedsiębiorców figurujących w gminnej ewidencji do dnia migracji do CEIDG (dane archiwalne),
  5. przekazywanie do CEIDG informacji o uzyskaniu, cofnięciu, utracie lub wygaśnięciu uprawnień podmiotów wynikających z zezwoleń lub licencji wydanych przez Wójta Gminy Nadarzyn,
  6. archiwizacja wniosków przedsiębiorców,
  7. udzielanie informacji o zasadach prowadzenia działalności gospodarczej w oparciu o obowiązujące przepisy.

2. Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, w tym:

  1. spraw związanych z wydawaniem podmiotom gospodarczym zezwoleń na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych,
  2. spraw związanych z odmową wydania zezwolenia na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych,
  3. przygotowywanie decyzji o cofnięciu lub wygaszeniu posiadanych zezwoleń na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych,
  4. przyjmowanie oświadczeń o wartości sprzedaży napojów alkoholowych oraz kontrola terminowości dokonywanych opłat za korzystanie z zezwoleń,
  5. współpraca z Pełnomocnikiem Wójta ds. Uzależnień oraz Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
  6. prowadzenie rejestru punktów sprzedaży napojów alkoholowych,
  7. udzielanie informacji o zasadach uzyskania i korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, w oparciu o obowiązujące przepisy.

3. Prowadzenie spraw wynikających z zakresu ustawy o transporcie drogowym, w tym:

  1. spraw związanych z wydaniem licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,
  2. spraw związanych z wydaniem zezwoleń na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym na terenie Gminy Nadarzyn.

4. Prowadzenie spraw wynikających z zakresu ustawy o turystyce, w tym:

  1. prowadzenie rejestru innych obiektów hotelarskich z terenu Gminy Nadarzyn,
  2. wydawania na wniosek zaświadczeń potwierdzających wpis do ewidencji innych obiektów hotelarskich.

5. Współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu Gminy Nadarzyn oraz innymi instytucjami i osobami prawnymi.

6. Sporządzanie sprawozdań i informacji o realizacji zadań referatu.

Metryka

  • Autor lub odpowiedzialny za treśćMichał Wilczak
  • Data wytworzenia2013-02-14
  • OpublikowałTomasz Kaczor
  • Data publikacji2025-01-31 14:18
  • Ostatnio zmodyfikowałTomasz Kaczor
  • Ostatnia modyfikacja2025-01-31 14:43
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-06-08 20:40:10
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net