Zarządzenie Nr 84/2015
Zarządzenie Nr 84/2015
Wójta Gminy Nadarzyn
z dnia 1 września 2015 roku
w sprawie zasad obiegu korespondencji przy wykorzystaniu systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD) w Urzędzie Gminy Nadarzyn
Na podstawie art. 33 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013r. poz. 594 z późn. zm.), w związku z art. 2 ust. 1 pkt. 1 oraz art. 16 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114) oraz §1 ust 3, §2 ust 2, §42 ust 3 i §39 ust. 2 Załącznika Nr 1 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011 r. Nr 14, poz. 67 z późn. zm.) Wójt Gminy Nadarzyn, zarządza co następuje:
§ 1
Podstawowym sposobem dokumentowania przebiegu załatwiania spraw w Urzędzie Gminy w Nadarzynie zwanym dalej „Urzędem” jest system tradycyjny, tj. system wykonywania czynności kancelaryjnych, dokumentowania przebiegu załatwiania spraw, gromadzenia i tworzenia dokumentacji w postaci nieelektronicznej zgodnie z zasadami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
§ 2
- System tradycyjny wspomagany jest przy pomocy systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD), w ramach projektu „Rozwój elektronicznej administracji w samorządach województwa mazowieckiego wspomagającej niwelowanie dwudzielności potencjału województwa” i jest obowiązkowy do stosowania przez wszystkich pracowników Urzędu Gminy Nadarzyn zgodnie z nadanymi uprawnieniami.
- System jest oparty o Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt (JRWA) i jest zgodny z instrukcją kancelaryjną oraz służy do rejestracji, ewidencji oraz obiegu korespondencji przychodzącej i wychodzącej, zakładania i prowadzenia spraw, prowadzenia rejestru.
§ 3
Korespondencję kierowaną do Urzędu (niezależnie od formy wniosku w jakiej został złożony – papierowa, elektroniczna) przyjmuje i sortuje Kancelaria Urzędu Gminy Nadarzyn.
§ 4
Przyjmując pisma Kancelaria Urzędu wykonuje następujące czynności:
- Otwiera korespondencję,
- Sprawdza czy pismo nie zostało mylnie skierowane. W przypadku pisma mylnie skierowanego pracownik Kancelarii pismem przewodnim podpisanym przez Sekretarza/Wójta przekazuje do właściwego podmiotu. Dopuszcza się przesłanie tej korespondencji wg właściwości do referatów i jednostek, zajmujących się merytorycznie zakresem spraw.
- Sprawdza liczbę załączników zgodnie z ich liczbą wyszczególnioną w piśmie. W przypadku braku załączników lub otrzymania samych załączników bez pisma przewodniego Kancelaria odnotowuje to na danych w piśmie lub załączniku.
§ 5
- Dekretacja odbywa się na oryginałach dokumentów oraz w systemie w EZD.
- Pracownik Kancelarii dokonuje elektronicznej rejestracji korespondencji wpływającej do urzędu drogą pocztową (listownie) oraz składanej osobiście przez klientów. Obraz dokumentu zostaje wprowadzony do obiegu za pośrednictwem skanera i zapisany jest na serwerze, a następnie przekazywany do dekretacji (papierowej i elektronicznej) do Zastępcy Wójta, a w przypadku jego nieobecności do Sekretarza, którzy kierują ją bezpośrednio do odpowiednich merytorycznie komórek organizacyjnych lub stanowisk pracy (konkretnych pracowników). Natomiast korespondencję papierową w formie papierowej pracownicy poszczególnych komórek organizacyjnych lub stanowisk pracy odbierają za pokwitowaniem w Kancelarii Urzędu.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się aby Kancelaria bezpośrednio przekazywała korespondencję do odpowiednich merytorycznie komórek organizacyjnych lub stanowisk pracy (konkretnych pracowników). Wójt Gminy Nadarzyn może wskazać w formie pisemnej, które dokumenty pracownicy Kancelarii mogą przekazywać bezpośrednio bez dekretacji.
- Osoba wymieniona w dekretacji jako pierwsza, otrzymuje oryginał pisma do realizacji.
§ 6
Pracownicy poszczególnych komórek organizacyjnych na swoich stanowiskach:
- Przyjmują korespondencję i potwierdzają jej wpływ,
- Rejestrują sprawę zgodnie z JRWA,
- Rozpatrują sprawę oraz sprawdzają, czy wniosek nie zawiera braków formalnych i ewentualnie wzywają do usunięcia braków,
- Przygotowują projekt odpowiedzi/decyzji/postanowienia/zaświadczenia do akceptacji bądź do podpisu osobie upoważnionej,
- Dołączają odpowiedź do danej sprawy w systemie EZD
- Dołączają pismo do teczki aktowej w systemie EZD poprzez określenie symbolu z JRWA (w przypadku nowej sprawy) lub dołączenie jej do istniejącej sprawy (w przypadku pisma dotyczącego sprawy aktualnie rozpatrywanej),
- Wysyłają odpowiedź do adresata, który potwierdza odbiór korespondencji,
- Dokonują odnotowania sposobu wysyłki pisma i skuteczności jej doręczenia,
- W przypadku pism nie tworzących akt sprawy pracownicy zapoznają się z ich treścią odnotowują ten fakt w systemie EZD.
§ 7
Obieg akt między komórkami organizacyjnymi Urzędu odbywa się za pośrednictwem Kancelarii.
§ 8
Nie są otwierane przez Kancelarię następujące rodzaje przesyłek wpływających:
- Opatrzone klauzulą „zastrzeżone” lub „poufne” zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2010r., Nr 182, poz. 1228);
- Opatrzone klauzulą „tajemnica służbowa”,
- Oznaczone jako „oferta” w ramach prowadzonych w Urzędzie Gminy Nadarzyn procedur zamówień publicznych, naborów lub konkursów,
- Będących przesyłkami wartościowymi.
- Adresowane imiennie,
- Wartościowe.
§ 9
Dla oznaczenia pism znakiem sprawy wprowadza się zasadę, iż po znaku sprawy należy umieścić symbol i pracownika prowadzącego sprawę, oddzielając go od znaku sprawy kropką w następujący sposób: ABC.123.78.2011.DD, gdzie DD jest symbolem prowadzącego sprawę, dodanym do znaku sprawy.
§ 10
W sytuacji awarii mającej wpływ na funkcjonowanie systemu EZD (awarie serwerów, sieci teleinformatycznej, linii energetycznej itp.) wszystkie dokumenty prowadzone w EZD są wprowadzane do systemu niezwłocznie po usunięciu awarii.
§ 11
Dokumenty nie podlegające rejestracji przez Kancelarię i nie podlegające obiegowi w systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD):
- Zarządzenia Wójta,
- Upoważnienia, pełnomocnictwa,
- Publikacje (gazety, czasopisma, książki, ogłoszenia, ulotki, prospekty itp.,),
- Oferty wydawnicze i szkoleniowe,
- Pisma okolicznościowe, zaproszenia, życzenia, podziękowania, itp.,
- Potwierdzenia odbioru, które są dołączone do akt właściwej sprawy,
- Sprawy pracownicze,
- Oferty kandydatów do naboru na wolne stanowisko pracy,
- Dla korespondencji ponadwymiarowej (pow. A4) do systemu wprowadzane jest pismo przewodnie z krótkim opisem treści i zaznaczeniem, że korespondencja jest ponadwymiarowa (dot. również map geodezyjnych),
- Do czasu zsynchronizowania systemu EZD z oprogramowaniem KSZOB decyzje podatkowe drukowane automatycznie z początkiem roku,
- Bieżącą obsługę interesantów w zakresie wydawania dowodów osobistych,
- Inne nie mające cech dokumentu.
§ 12
- Do bieżącego nadzoru nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych, w szczególności w zakresie doboru klas w wykazu akt do załatwienia spraw, właściwego zakładania spraw i prowadzenia akt spraw wyznacza się Panią Teresą Czerniawską – jako koordynatora czynności kancelaryjnych.
- Informowania Zastępcę Wójta, Sekretarza o wszelkich nieprawidłowościach i problemach związanych z wykonywaniem czynności kancelaryjnych i dokumentowaniem przebiegu załatwiania spraw w urzędzie.
§ 13
Wykonanie Zarządzenia powierza się pracownikowi ds. administrowania siecią Urzędu Gminy Nadarzyn, do którego należeć będzie w szczególności:
- Udzielanie instruktażu pracownikom w zakresie obsługi EZD,
- Bieżąca współpraca z koordynatorem czynności kancelaryjnych.
- Wdrażaniu nowych funkcjonalności EZD w tym systemów dziedzinowych,
- Informowanie o wszelkich nieprawidłowościach i problemach związanych w EZD,
- Zapewnienia infrastruktury informatycznej do prawidłowego działania i utrzymania systemu EZD.
§ 14
Nadzór nad wykonaniem Zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy Nadarzyn.
§ 15
Uchyla się Zarządzenie Nr 8/2011 z dnia 9 lutego 2011 roku w sprawie wskazania podstawowego sposobu wykonywania czynności kancelaryjnych, wyznaczenia koordynatora czynności kancelaryjnych oraz określenia listy rodzajów przesyłek, które nie są otwierane przez punkt kancelaryjny w urzędzie Gminy Nadarzyn.
§ 16
Zarządzenie wchodzi w życie w dniem 1 września 2015 roku.
Podpisał
(-) Janusz Grzyb
Wójt Gminy Nadarzyn
Metryka
- Autor lub odpowiedzialny za treśćKatarzyna Dombska
- Data wytworzenia2015-09-01
- OpublikowałAndrzej Zalesiński
- Data publikacji2015-09-07 15:11
- Ostatnio zmodyfikowałAndrzej Zalesiński
- Ostatnia modyfikacja2015-09-07 15:14